معرفی مهمترین کاربردهای NFT
آخرین اخبار سایت :
سفارش تبلیغ
سفارش تبلیغ
سفارش تبلیغ
سفارش تبلیغ
معرفی مهمترین کاربردهای NFT

با افزایش علاقه مردم به ارزهای دیجیتال، NFT ها نیز نظر بسیاری را به خود جلب کرده اند، به طوری که کاربرد آن ها در زمینه آثار هنری و موسیقی (که تنها بخشی از کاربردهای آن ها در حوزه DeFi است) بسیار گسترش یافته است. . همچنین منحصر به فرد بودن و کمیاب بودن آنها به عاملی مضاعف تبدیل شده است تا آنها را به ابزاری مناسب در زمینه دارایی های واقعی، موسیقی و موارد دیگر تبدیل کند. در این مقاله می خواهیم با برخی از کاربردهای NFT در دنیای واقعی و دیجیتال آشنا شویم.

قبل از ظهور NFT ها، کمیاب کردن و منحصر به فرد کردن دارایی های دیجیتال یک کار دشوار تلقی می شد و همانطور که می دانید، کپی کردن آثار هنری دیجیتال با وجود قوانین کپی رایت، کار ساده ای محسوب می شود. با توسعه توکن‌های غیرقابل تعویض، مجموعه‌ها و هنرهای دیجیتال به کاربران ارائه شد. البته کاربردهای NFT در اینجا محدود نمی شود و از صنعت بازی گرفته تا بخش املاک و مستغلات، می توان از این توکن ها برای اثبات اصالت کالاهای خاص استفاده کرد. با وجود ماهیت نوپای اکوسیستم NFT، هنوز پروژه های جالب زیادی وجود دارد که ارزش زیادی برای کاربران و سازندگان ایجاد می کنند.

1. کاربرد NFT در زمینه هنر

NFT مخفف non-fungible token است. "هنر NFT" یک دارایی دیجیتال کلکسیونی است که می تواند در دنیای دیجیتال معامله شود. به دلایل واضح، آثار هنری سنتی مانند نقاشی بسیار ارزشمند هستند، زیرا آنها با تکنیکی خاص و اغلب با رنگ های خاص نقاشی شده اند و آنها را واقعا منحصر به فرد می کند.

همانطور که به خوبی می‌دانیم، فایل‌های دیجیتال را می‌توان به راحتی و بی‌پایان تا آنجایی که مالک بخواهد کپی و پیست کرد، اما در مورد NFT‌ها اینطور نیست. این اقلام با یک گواهی دیجیتال خرید و فروش می شوند که نشان دهنده مالکیت یک دارایی مجازی یا فیزیکی منحصر به فرد است که شخصی تولید کرده است. مانند هر چیز دیگری در دنیای ما، این اقلام دیجیتال تنها می تواند در یک زمان متعلق به یک نفر باشد. صاحب رسمی داشته باشید.

اینها توسط فناوری بلاک چین محافظت و ایمن می شوند، که یک پایگاه داده فاسد ناپذیر است که نمی توان در آن دستکاری کرد. بلاک چین ها پایگاهی هستند که ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم از آن استفاده می کنند و در صورت تمایل می توانند سیستم خود را برای NFT ها نیز پیاده سازی کنند. به دلیل ماهیت بلاک چین، هیچ کس نمی تواند سابقه مالکیت را تغییر دهد یا نسخه جدیدی از NFT را کپی یا جایگذاری کند. آنها قابل تأیید هستند و به راحتی قابل معامله هستند و در دنیای واقعی وجود ملموسی ندارند. در حالی که NFT ها از پایگاه داده مشابه ارزهای رمزنگاری شده استفاده می کنند، که به آنها اجازه می دهد اطلاعات اضافی را ذخیره کنند و متفاوت عمل کنند.

در مورد NFT ها، ارزش ها لزوماً مربوط به اثر هنری نیستند و گاهی اوقات اثبات مالکیت دارایی مهم تر است. این امر هنر دیجیتال را به یکی از محبوب ترین برنامه های NFT تبدیل می کند.

2. کاربرد NFT در صنعت بازی

اگرچه بسیاری از NFT ها از استاندارد توکن اتریوم ERC-721 استفاده می کنند، کاربرد nft در چندین شبکه دیگر مانند TRON، IAS و NEO نیز رایج هستند. استفاده از NFT در گیم پلی غیرمتمرکز شامل مزایای زیر است:

مالکیت: خریدهای درون بازی در بازی‌های سنتی سرمایه‌گذاری‌های یک‌باره و غیرقابل انتقالی هستند که در دنیای بازی قفل شده‌اند. در مقابل، استفاده از NFT در محیط های بازی به بازیکنان اجازه می دهد تا به جای توسعه دهندگان بازی، دارایی های خود را داشته باشند. از طریق فناوری بلاک چین، گیمرها می توانند خریدهای درون بازی را ذخیره کنند، آنها را به بازیکنان دیگر بفروشند یا به بازی های پشتیبانی شده دیگر منتقل کنند.

نادر بودن قابل اثبات: کلکسیونرها به نادر بودن و اصالت اهمیت می دهند و نادر بودن خریدهای NFT درون بازی از طریق سوابق تغییرناپذیر تعبیه شده در شبکه بلاک چین NFT قابل اثبات است. این دفتر کل توزیع شده تعداد و منحصر به فرد بودن هر NFT و همچنین سابقه مالکیت آن را تأیید می کند.

قابلیت همکاری: بازی های آنلاین سنتی روی سرورهای متمرکز وجود دارند. به این ترتیب، دارایی های درون بازی در سیستم های اختصاصی وجود دارند که با دیگران ارتباط برقرار نمی کنند. در مقابل، بازی‌های غیرمتمرکز روی بلاک‌چین‌های مستقل وجود دارند که به‌عنوان یک چارچوب حمایتی برای سایر بازی‌های به هم پیوسته عمل می‌کنند. در نتیجه، دارایی های بازی که توسط NFT ها نشان داده می شوند، می توانند به گونه ای طراحی شوند که در محیط های مختلف قابل اجرا باشند. به عنوان مثال، دو بازی ساخته شده در شبکه اتریوم می توانند دارایی های مشابه بازی مانند وسایل نقلیه، زره ها یا حتی شخصیت های کامل را پشتیبانی کنند.

تغییر ناپذیری: وقتی یک بازی آنلاین سنتی خاموش می شود، کاربران تمام خریدهای درون بازی خود را از دست می دهند. با این حال، NFTها مستقل از یک پلتفرم بازی خاص و در خود پلتفرم بلاک چین وجود دارند. به این ترتیب می توان خرید و فروش های درون بازی را بدون توجه به اتفاقات بازی خرید و فروش کرد و بازی های جدیدی طراحی کرد که به پروتکل بلاک چین موجود متصل می شوند. علاوه بر این، دارایی‌های بازی در پلتفرم بلاک چین به دلیل رکورد دائمی که هر NFT هنگام صدور ایجاد می‌کند، قابل کپی یا دستکاری نیست.

جمع بندی

در این مقاله با برخی از کاربردهای NFT آشنا شدیم که با افزایش محبوبیت آن ها شاهد ایده ها و اپلیکیشن های جدیدی برای آن ها خواهیم بود. در حال حاضر اکثر برنامه های موجود مربوط به آنها نیز در مرحله ایده و یا پروژه های کوچک است. برخی از آنها ممکن است حتی نتوانند با طراحی های سنتی موجود در رقابت دوام بیاورند و به استفاده و محبوبیت جهانی دست یابند، همانطور که در بخش کاربرد NFT در موسیقی به آن اشاره کردیم. البته با توجه به برخی مسائل ساده مانند کمیاب بودن آثار هنری و اقلام کلکسیونی، NFT ها می توانند به فعالیت خود ادامه دهند.


نویسنده : نظرات() بازدید : 1485
یک شنبه 10 مهر 1401 - 18:30 می پسندم نمی پسندم
مطالب مرتبط
    نظرات
    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه:







    میزکار کاربری

    Panel
    عضویت سریع
    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری
    ورود کاربران
    نام کاربری
    رمز عبور

    مطالب پر بازدید

    Favorite Posts

    لینک های سایت

    Links

    ابربرچسب ها

    Tags

    چت باکس

    Chat

    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    آخرین مطالب

    Recent Posts

    آخرین نظرات کاربران

    Recent Comment
    درباره سایت
    به وب سایت من خوش امدید
    آمار سایت
    تعداد مطالب : 89
    تعداد نظرات : 0
    تعداد کاربران : 0
    امروز :
    تعداد اعضای سایت : 0
    تعداد اعضای آنلاین : 1
    بازدید امروز : 71
    بازدید دیروز : 63
    گوگل امروز : 7
    گوگل دیروز : 6
    بازدید هفته : 690
    بازدید ماه : 684
    بازدید سال : 6680
    بازدید کل : 146855
    نویسندگان
    تبادل لینک هوشمند





    امکانات وب

    خبرنامه وب سایت:





    §قــالب گــراف§
    قالب گراف وبسایتی پراز قالب های
    زیبا و حرفه ای ومخصوص وبلاگها
    WWW.GHALEBGRAPH.IR
    §یار گمنام§
    یارگمنام رسانه ای فرهنگی مذهبی
    به همراه مقالات و فایل های گرافیکی مذهبی
    WWW.YARGOMNAM.IR
    §عنوان سایت شما§
    چند سطری در مورد سایت شما
    برای سفارش تبلیغات کلیک کنید.
    WWW.YourSite.IR
    §عنوان سایت شما§
    چند سطری در مورد سایت شما
    برای سفارش تبلیغات کلیک کنید.
    WWW.YourSite.IR